På baggrund af kvalitetssikringsreformen og ændrede regnskabsregler udføres årlige tilstandsvurderinger og ajourføring af driftsplaner for en række boligselskaber, boligforeninger og andelsboligforeninger.
Årlig opfølgning af vedligeholdsplanlægning indbefatter bl.a.:
• Fysisk gennemgang alle afdelinger (tilstandsvurdering)
• Tilstandsvurdering af klimaskærm, indvendige overflader, udearealer og anlæg
• Vurdering og registrering af udførte arbejder
• Interview af administration (økonomi)
• Interview af afdelinger herunder eksempelvis afdelingsbestyrelser, viceværter, inspektører, driftschefer mv. med henblik på erfaringsudveksling og planlægning af fremtidig vedligehold. (vedligeholdsplanlægning)
• Bearbejdning og ajourføring vedligeholdsplaner og tilstandsvurdering
• Afstemning afdelingsøkonomi og indtastning i eget eller kundens IT-system
• Rapportering i papirform, digital aflevering og indrapportering i form af indtastning hos kunde via web-opkobling